Поломка турбіни. Заслінка радіатора-охолоджувача EGR, на Renault Master Трафік та інших (M9T 2.0 2.3)
До нас періодично потрапляють в ремонт турбіни від Рено Мастер / Renault Master IV (2010- ......) Трафік і їм подібні з моторами M9T.
Як правило в ремонт авто призводять скарги: "Авто не їде, немає наддуву, заклинило турбіну ..".
Всі ці поламані турбіни, об'єднує одна "болячка" - відрив заслінки охолоджувача ЕГР та
заліт її в турбіну.
Сам охолоджувач розташований спереду двигуна і виглядає так:
номер деталі ніби як -Номер ОЕ: 8200910446
Заслінка всередині цього радіатора, при певних режимах роботи двигуна перекриває шлях вихлопних газів,
через наскрізний канал і направляє їх, через радіатор охолодження.
Чи то конструктора Рено щось не врахували, то-ли ще щось, але практично зі стовідсотковою ймовірністю,
пружина на заслінці рано чи пізно лопне, заслінка всередині корпусу почне
бовтатися і незабаром відвалиться. Летітиме ця заслінка через отвір (зліва на фото),
по трубопроводу ЕГР, огинаючої двигун, прямісінько в випускний колектор
і потім її недовгий шлях, закінчиться в турбіні.
Ось винуватиця:
На фото, видно пружину з відірваним нижнім краєм, всі такі поломки були з відірваним шматком пружини.
Цей шматок металу, досить важкий, виготовлений мабуть з жароміцної нержавіючої сталі або іншого металу (НЕ магнітиться), чудово пролітає через
трубопровід ЕГРа.
вище, частина нашої невеликої колекції вилетівших заслонок.
Шматок зліва, добре побив турбінну крильчатку турбіни, вище, відламані сошки з осей заслінки.
Добре видно відламану частину пружини.
Були випадки, коли заслінка відвалювалася, залітала в корпус турбіни, її там заклинювало,
але не торкалась ротора, а перекривала вхід вихлопних газів на турбіну.
Тоді ремонт зводився до зняття-встановлення турбіни і в виколупуванням заслінки з уліткі турбини.
Діагностувати відлам заслінки можна по різному, можна дочекатися поки вона відвалиться і залетить в турбіну, а потім зробити ремонт турбіни і замінити "холодильник.
Визначити, що заслінка відвалилася, можна діставшись до осі заслінки і помацати її, якщо не натягнута пружиною, то шматок заслінки вже десь по шляху в турбіну.
Ремонтувати таке, можна по різному, як правило має бути зняття-встановлення і ремонт турбіни або установка нового картриджа в турбіну.
Профілактику, бачу тільки одну, відрізати вісь заслінки і заварити її наглухо, щоб не бовталася в разі отлома пружини, заміна охолоджувача на новий, нічого не дасть, рано чи пізно,
заслінка відвалиться ... такий собі сюрприз від виробника авто)))
17.06.2019